woensdag 15 juli 2015

Kersen Vanille cake


Ik had een doosje kersen gekocht. Dat is niks bijzonders op zich hahaha, maar dan ga ik ze dus weer eens eten (ik heb geen ontpitter) en dan besef ik me weer waarom ik ze niet koop. Heel mijn handen onder de rode sap en zeker bij mijn zoontje is dat niet ideaal. En ja ik zou een ontpitter moeten kopen ja. In ieder geval vind ik het zonde om er dan niks mee te doen dus dan bak ik maar een vanille kersen cake. En daar hoor ik gelukkig niemand over klagen :D!
Het is best een simpele cake, maar je zou hem wat bijzonderder kunnen maken door hem wat hoger te maken (kleinere bakvorm) en dan bijvoorbeeld vullen met banketbakkersroom of lekker slagroom tussen twee lagen. Hier in ieder geval het recept.

Benodigdheden;
150 gr boter, kamertemperatuur
150 gr suiker    
1 zakje vanillesuiker
6 eieren
250 gr bloem, gezeefd          
2 goede tl bakpoeder
1 dl olie      
300-400 gram kersen, ontpit

Springvorm +/- 23 cm
                                                     
Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 160 °C. Klop de boter, vanillesuiker en gewone suiker luchtig. Klop dan 1 voor 1 de eieren door de mix, dan blijft het deeg luchtig. Voeg dan de bloem en het bakpoeder toe en mix goed door. Voeg de olie toe en mix nog een keer goed door. Spatel dan de kersen door het beslag. Bekleed een bakblik met bakpapier en smeer de zijkanten in met boter. Giet de mix in het bakblik. Bak in ongeveer 60 min goudbruin en gaar. Laat afkoelen. Bestrooi eventueel met wat poedersuiker. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten