zondag 30 augustus 2015

Romige pasta met rivierkreeftjes


Wanneer ik in de winkel ben en ik loop langs de visafdeling dan valt mijn oog altijd op rivierkreeftjes. Ik vind ze er zo leuk en smakelijk uitzien. Nu had ik zoiets
van ik moet er echt wat mee gaan maken. Toen ik aan het bedenken was wat nou lekker was met de kreeftjes dacht ik gelijk aan een kruidige roomsaus. Wat ik nu ook nog toe zou voegen, is een halve chilli peper, zonder pitjes, en in ringetjes of chilli flakes. Lijkt me er heerlijk bij. Even een tip, kijk de rivierkreeftjes nog wel even goed na of ze schoon zijn ;).

Nodig (voor 4 personen):
500 gr pasta
1 flesje kookroom
1 bakje rivierkreeftjes 
1/2 ui
1 teen knoflook
1 tl tijm 
1 tl rozemarijn
1 tl oregano
handjevol verse basilicum blaadjes 
peper
zout
olijfolie

Bereiden:
Kook de pasta volgens de aanwijzingen. Snipper ondertussen de ui en knoflook. Verhit wat olie in een pan en voeg de ui en knoflook toe. Voeg kort daarna de tijm, rozemarijn en oregano toe en bak even mee. Giet dan de room erbij en voeg peper en zout naar smaak toe. Laat dit even inkoken en dikker worden. Voeg dan de basilicum blaadjes en rivierkreeftjes toe en verwarm even. Gooi de pasta erbij en een klein beetje kookvocht en roer goed door. Strooi nog wat basilicum blaadjes erover, serveer op een mooie schaal en klaar. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten