vrijdag 14 april 2017

Bladerdeeg slang met oranjebloesemwater


En dan is het ineens al weer bijna pasen; lente, zomer, zon, zee, strand... Ok dat is nog wat verder weg hahaha. Maar wat gaat de tijd snel zeg. Het is April lieve mensen. Ineens zit je erin, echt zomaar ineens. Net zoals met kinderen; ineens zijn ze groot, doen en zeggen ze dingen die je ze nog nooit hebt horen doen of zeggen. Laatst stond ik te knuffelen met mijn zoontje en ineens besefte ik me dat hij niet meer tot aan mijn heup kwam met zijn hoofd, maar
al aan de bovenkant van mijn buik. Dat hij het ineens over het hebben van nachtmerries heeft en ze helemaal uitlegd of dat hij me even lief beveelt dat ik een programma voor hem moet opnemen of dat hij me aankijkt en zegt ja mam dat weet ik heus wel hoor;  dat hij mij verteld mam ik hou van mezelf en jij, hou je ook van jezelf? Moet je wel doen hoor mama. Ok.., (slik) hij wordt groot, maar echt groot. En wijs ook, jeetje. Misschien ook een mooie paasgedachte om mee af te sluiten: hou van jezelf en geniet van je leven ! Oh en maak deze bladerdeeg slang even voor Pasen ;)!

Nodig:
1 rol vers bladerdeeg
oranjebloesemwater
1 pak amandelspijs (dr. Oetker)
1 eiwit
100 gr walnoten
honing

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 180 °C. Bekleed een bakplaat met bakpapier. Mix de amandelspijs (zoals op de verpakking staat) met het eiwit en voeg 2 theelepels oranjebloesemwater. Zet dit even aan de kant. Hak de walnoten in grove en wat fijnere stukken en zet ook dit even aan de kant. Snijd het bladerdeeg in de lengte doormidden en plak de uiteinden aan elkaar vast zodat je een lange "streep" hebt. Verdeel de spijs dan over 1 kant van de streep en verdeel ook de 3/4 deel van de walnoten hierover. Smeer het deeg wat niet bedekt is in met oranjebloesemwater. Rol het bladerdeeg dan op, zodat je een soort lange banketstaaf krijgt. Druk goed aan zodat hij aan alle kanten goed dicht zit. Rol het dan op in een rondje (zoals op de foto). Leg het op de bakplaat en bak in ongeveer 20-25 minuten gaar en goudbruin. Laat even afkoelen en drizzle er dan wat honing over en bestrooi met het laatste beetje walnoten. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten