zondag 4 juni 2017

Bananenbrood met bosbessen



Ik hou niet van banaan. Wel van bananenchips en door mijn smoothie moet het liefst ook wel een halve banaan zitten, maar ik hou niet van een gewone banaan. Weird.. I know hahaha. Dus toen ik dit ging maken en daarna moest gaan proeven was ik wel toch wel benieuwd.
Ik proefde het ook als een kind die met lange tanden eet, maaaaar ! wat is het lekker! Je proeft de banaan niet en het voelt ook echt als een feestje om te eten. Ik eet dit voordat ik ga sporten (waar ik eindelijk weer mee begonnen ben). Het geeft lekker veel energie om er tegen aan te gaan. En als je de suiker door honing vervangt is hij nog een stuk gezonder. Probeer het maar eens :).

Nodig:
2-3 hele rijpe bananen
80 gr gesmolten boter
1 tl baksoda
1 tl vanille extract
1 1/2 kop bloem
1 groot ei
1/2 kop suiker
1 goede handvol bosbessen
1 goede handvol havervlokken
snuf zout

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 175 °C. Bekleed een cakeblik met bakpapier. Plet de bananen met een vork. Meng hier de gesmolten boter door. Mix dan het baksoda en zout erdoor. Roer dan de suiker, het geklutste ei en de vanille door het beslag. Mix dan de bloem erdoor tot alles goed gemengd is. Meng als laatste de bosbessen en havermout vlokken door het mengsel. Verdeel dit over het bakblik en bak in ongeveer 50 minuten goudbruin en gaar. Snijd het in plakjes wanneer het eenmaal afgekoeld is, smeer er wat pindakaas op of boter of helemaal niks. Ook makkelijk in te vriezen per plakje. Enjoy!


1 opmerking:

  1. Wow ! Al meerdere keren bananenbrood gemaakt.. elke keer is het nog te natvan binnen.
    Maar deze is echt super ! En heerlijk van smaak!

    BeantwoordenVerwijderen