donderdag 19 oktober 2017

Monster pretzels 👻



Ik vind Halloween echt een geweldig feest. Niet voor al het horror gedoe, want ik ben echt een mietje wat dat betreft hahaha. Ik hou ervan op de kids manier: snoep, eten en verkleden. Alhoewel ik me nooit echt verkleed, maar mijn zoontje Eliano
wel. Vorig jaar hebben we voor het eerst geschminkt en het was wat groen op ons gezicht en ik had een heksenneus en hoed en dat was het 😂. Dit jaar wil ik wel iets meer doen qua verkleden. Ik heb er al helemaal zin in. Het huis lekker versieren, ik heb al een outfit in mijn hoofd en Eliano gaat verkleed als Dracula zegt hij: Top! We hebben geen groot feest georganiseerd of iets, maar er komen wat mensen langs, we eten en snoepen lekker en gaan de film Hotel Transsylvanië kijken. Het lijkt me ook eens leuk om een echte trick or treat route te maken voor de Kids (misschien iets voor volgend jaar om te organiseren 🤔), want hier bij ons hebben ze dat niet echt. Ik zag wel dat ze bij ons in de buurt ook iets georganiseerd hebben in Mini Mundi (een speelpark voor kids). Erg leuk! Twijfel nog een beetje om daar ook te gaan kijken. 


Organiseer je ook iets of wil je gewoon iets lekkers maken voor Halloween? Maak dan deze Halloween pretzels !! Durf jij ze te eten 😉?

Nodig (+/- 25 stuks):
200 gr witte chocolade
pretzels
oranje kleurstof
paarse kleurstof
groene kleurstof
groene mini smarties 
mini oogjes (groot & klein)
bruine sprinkles 
gele sprinkles  

(Je kan ook gekleurde smeltchocolade kopen, maar dat vind ik altijd best prijzig plus ik had dit nog in de kast staan.)

Bereiden:
Verdeel de chocolade over 4 bakjes (4 keer 50 gram per bakje). Smelt dit per bakje in de magnetron voor 30 seconden, even doorroeren en weer 30 seconden in de magnetron. Herhaal dit tot het gesmolten is. Herhaal dit met de andere bakjes. Bekleed een grote snijplank of bakblik met bakpapier. Ondertussen is het eerste bakje met gesmolten chocolade ietsje afgekoeld. Voeg de paarse kleurstof eraan toe en roer goed door. Haal met een vork 1 pretzel per keer door de chocolade en leg op het bakpapier. Herhaal dit tot de chocolade op is. Voeg vervolgens in een van de andere bakje met chocolade de groene kleurstof en dip de pretzels 1 voor 1 erin en leg ze op het bakpapier. Herhaal dit ook met een van de andere bakjes chocolade met oranje kleurstof en het laatste bakje met chocolade laat je zonder kleurstof (wit) Probeer een beetje over te houden van de witte chocolade voor later. Als alles gedipt is kan je gaan versieren. De chocolade moet namelijk iets droger zijn anders vallen de oogjes eraf. Begin met de paarse monsters oogjes en als haar de gele hagelslag. Ga daarna verder met de groene monsters ogen erop te plakken en sprinkle de bruine hagelslag als haartjes. Plak dan de groene smarties als blaadjes aan de oranje (pompoen) pretzels en strooi hier eventueel wat oranje of halloween sprinkles over. Maak als laatste de mummie. Plak de oogjes erop. Pak de overgebleven WITTE chocolade erbij. Als deze iets te hard is geworden, smelt hem dan nog even 1 seconden in de magnetron. Pak een vork en maak (probeer) hiermee sliertjes over de mummie heen (zie foto ;)). Laat alles hard worden, stop het in leuke zakjes om uit te delen of leg het op een leuke schaal. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten